Pracownia Audiosfery

Pracownia Audiosfery Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego

Main menu

Skip to primary content
Skip to secondary content
  • START
  • PRACOWNIA
    • IDEA PRACOWNI
    • ZESPÓŁ
    • KONTAKT
  • DZIAŁANIA
    • PUBLIKACJE
      • KSIĄŻKI
      • ARTYKUŁY NAUKOWE
      • PUBLICYSTYKA I WYWIADY
    • PROJEKTY BADAWCZE
      • PEJZAŻ DŻWIĘKOWY WROCŁAWIA
      • AUDIOSFERA WROCŁAW-LWÓW
      • PRZEWODNIK DŹWIĘKOWY DZIERŻONIOWA
      • AKSJOSEMIOTYKA DRUKÓW MUZYCZNYCH
    • KONFERENCJE I WYKŁADY
      • Obrazki z nut. Druki muzyczne w kulturze XIX i XX wieku
      • The Urban Soundscape of 1945
      • Field recording w Polsce – aspekty badawcze i artystyczne
      • The Second Life Of Recorded Sounds
    • LEKCJE SŁUCHANIA
    • KRONIKA WYDARZEŃ
    • DYDAKTYKA
      • PRZEDMIOT “AUDIOSFERA WSPÓŁCZESNA”
      • PRACE LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE
  • MAPA DŹWIĘKOWA WROCŁAWIA
    • OPIS MAPY
    • MAPA DŹWIĘKOWA
    • SPIS NAGRAŃ
  • CZASOPISMO
    • Numer 1/2015
    • Numer 2/2015
    • Numer 1(3)/2016
    • Numer 2(4)/2016
    • Numer 1(5)/2017
    • Numer 2(6)/2017
    • Numer 7 (2020)
    • Numer 8 (2020)
    • Rada Redakcyjna / Advisory Board
    • Recenzenci / The Reviewers
    • Redakcja / Editorial Board
    • Redakcja językowa / Language Editors
    • Dla autorów / For the authors
    • Kontakt
  • PREZENTACJE
  • ENGLISH
    • IDEA
    • TEAM
    • SOUND MAP
    • RESEARCH PROJECTS
    • PUBLICATIONS
    • PRESENTATIONS
    • CONTACT

Numer 2(6)/2017

ARTYKUŁY

Dariusz Brzostek, Dźwięk (zapisany) jako osobliwość. Uwagi o kolekcjonowaniu nagrań terenowych

Robert Losiak, Instrumenty muzyczne w pejzażach dźwiękowych – instrumentologia wobec soundscape studies

Tomasz Sielicki, Piski, zgrzyty, tętent i dzwonki – tramwaje w pejzażu dźwiękowym wrocławskiej ulicy na przełomie XIX i XX wieku

Kamila Staśko-Mazur, „Radio na drucie”. Megafonizacja audiosfery Warszawy roku 1945 w świetle ówczesnych źródeł

Joanna Walewska-Choptiany, Dyczkowskiej i Popiołka dysputy w eterze  o wyższości Chopina nad oklepanymi szlagierami. Muzyka popularna na antenie Polskiego Radia po wojnie

Sławomir Wieczorek, Wołania o pomoc i odgłosy uderzeń w garnki w pejzażu dźwiękowym zrujnowanego Wrocławia w roku 1945

PREZENTACJE – SPRAWOZDANIA

Lech Kalita, Bezkresny dron w e-moll

Tomasz Misiak, Marcin Olejniczak, „Słuchanie medium. Doświadczenia akuzmatyczne w kulturze współczesnej”. Sprawozdanie z konferencji

Sławomir Wieczorek, Vancouver w Budapeszcie

Ewa Cisek, Norweska architektura i rzeźba wobec natury. Streszczenie monografii

Noty o Autorach

Abstracts in English

Contents

LINKI

Uniwersytet Wrocławski
Instytut Kulturoznawstwa
Instytut Muzykologii
Maksymilian Kapelański


© Copyright 2013 Pracownia Badań Pejzażu Dźwiękowego Instytutu Kulturoznawstwa UWr. All rights reserved. Kontakt: audiosfera@uni.wroc.pl